SULI COMPANY | Научно-технический сайт Сулико Асабашвили » Качество » Права потребителей » Як повернути товар (гроші за товар) належної якості?
Информация к новости
  • Просмотров: 521
  • Автор: sulicompany
  • Дата: 16-02-2013, 03:06
 (голосов: 0)
16-02-2013, 03:06

Як повернути товар (гроші за товар) належної якості?

Категория: Качество » Права потребителей


Чи траплялося вам взути нові чоботи, пройтися в них один день і бігти ремонтувати? А чи купували ви прострочені харчі? А чи ламалася техніка, яку придбали нещодавно? Чи, може, отруїлися котлетою, яку з'їли в ресторані? Щонайменше одна з цих неприємностей зіпсувала вам настрій. Як запобігти придбанню неякісних товарів, куди звернутися по допомогу і які закони регулюють безпеку споживачів. Ці запитання ми поставили у товаристві захисту прав споживачів.

Інколи трапляється, що, придбавши товар, за деякий час розуміємо — він нам не підходить.

Це буває з різних причин. Ми купуємо подарунок близькій людині, а наступного дня знаходимо річ більш потрібну. Іноді, якщо це технічний або механічний прилад, ми помилилися під час замірів чи вибору кольору. Або виникають обставини, коли нам конче необхідні гроші, які щойно витратили на покупку.

 

Перш ніж вирушати до магазину і вимагати повернення грошей, слід знати декілька моментів.

 

По-перше, покупка повинна бути правильно оформлена. Це позбавить вас від нудних пояснень, що саму тут ви придбали товар. Тобто має бути чек.

 

По-друге, мають бути збережені всі ярлики, цінники, коробки та інші елементи пакування. Товар не повинен перебувати в експлуатації. Особливо пильними треба бути під час купівлі мобільних телефонів. У телефонах є лічильник (він спрацьовує за натискання певних комбінацій клавіш в залежності від моделі телефону), і якщо ви говорили більше 5 хвилин, вважається, що він був в експлуатації.

 

По-третє, товар не повинен входити до переліку товарів належної якості, які не підлягають обміну згідно з постановою Кабміну.

 

Ознайомтеся з витягами із закону та постанови, які можуть стати у пригоді.

 

Вдалого повернення грошей або заміни товару.

 

Права споживача під час придбання товару належної якості

1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

 

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.

 

Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

 

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню) (172-94-п) на підставах, зазначених у цій статті, затверджений Кабміном.

 

2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний за першого ж надходження відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

 

3. Під час розірвання договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем проводяться, зважаючи на вартість товару на час його придбання. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.

 

Ст 9. Права споживача під час придбання товару належної якості

 

Доповнення № 3 до постанови Кабміну від 19 березня 1994 р. № 172.

 

Перелік товарів належної якості, які не можна обміняти (повернути):

  • продовольчі товари;
  • лікарські препарати;
  • засоби, предмети сангігієни.

Непродовольчі товари:

  • фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;
  • корсетні товари;
  • парфумерно-косметичні вироби;
  • перово-пухові вироби;
  • м'які дитячі іграшки;
  • дитячі іграшки гумові надувні;
  • зубні щітки;
  • мундштуки;
  • апарати для гоління;
  • помазки для гоління;
  • гребінці, гребінці та щітки масажні;
  • сурдини (для духових музичних інструментів);
  • скрипкові підборідники;
  • рукавички;
  • тканини;
  • тюлегардинні і мереживні полотна;
  • килимові вироби метражні;
  • білизна спідня;
  • білизна постільна;
  • панчішно-шкарпеткові вироби;
  • товари в аерозольній упаковці;
  • друковані видання;
  • лінійний і шаровий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонні матеріали (плінтус, наличник), плити (деревноволокнисті та деревностружкові, фанера) і скло, нарізані за розміром, визначеним покупцем (замовником);
  • аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем із записом;
  • вироби з натурального та штучного волосся (перуки);
  • товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо);
  • інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);
  • ювелірні вироби з коштовних металів, коштовного каміння, коштовного каміння органогенного утворення та напівкоштовного каміння.

(Перелік із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1317 (1317-2003-п) від 20.08.2003 р., № 1642 (1642-2004-п) від 13.12.2004 р., № 1173 (1173-2005-п) від 07.12.2005 р.).